ნიკოლოზ ალექსიძე
პროფესორი; მართვისა და საზოგადოებრივ მეცნიერებათა სკოლის დეკანი
პროფესორი; მართვისა და საზოგადოებრივ მეცნიერებათა სკოლის დეკანი
პროფესორი; მართვისა და საზოგადოებრივ მეცნიერებათა სკოლის დეკანი
2007 წელს დაამთავრა თბილისის ივანე ჯავახიშვილის სახელმწიფო უნივერსიტეტის კლასიკური ფილოლოგიის საბაკალავრო პროგრამა. 2009 წელს მიიღო მაგისტრის ხარისხი ცენტრალურ ევროპულ უნივერსიტეტში (Central European University), მედიევისტიკისა და რელიგიათმცოდნეობის მიმართულებით.
2009-2013 წლებში სწავლობდა ოქსფორდის უნივერსიტეტის აღმოსავლეთმცოდნეობის ფაკულტეტის სადოქტორო პროგრამაზე. 2013 წელს იმავე უნივერსიტეტში დაიცვა სადოქტორო დისერტაცია სათაურით Making, Remembering and Forgetting the Late Antique Caucasus.
2012 წლიდან იყო თბილისის თავისუფალი და საქართველოს აგრარული უნივერსიტეტების მოწვეული ლექტორი ფილოსოფიის მიმართულებით.
2014-2018 წლებში მუშაობდა ოქსფორდის უნივერსიტეტის ისტორიის ფაკულტეტზე ასოცირებულ მკვლევრად, ამავე დროს იყო ოქსფორდის პემბროკის კოლეჯის (Pembroke College) უმცროსი კვლევითი თანამშრომელი (Junior Research Fellow).
2014 წლიდან არის მართვისა და საზოგადოებრივ მეცნიერებათა სკოლის დეკანი, ხოლო 2021 წლიდან ასევე რელიგიისა და პოლიტიკური აზრის პროფესორი.
გარდა სტატიებისა, ის არის სამი მონოგრაფიის ავტორი: The Narrative of the Caucasian Schism: Memory and Forgetting in Medieval Caucasia (Leuven, 2018); Georgia: A Cultural Journey through the Wardrop Collection (Oxford, 2018); Holy Bodies and Body Politic: Sanctity, Gender and Authority in Medieval Caucasia (Edinburgh, 2023).
მისი კვლევითი ინტერესებია რელიგია და პოლიტიკა, კავკასიის და აღმოსავლეთ ანატოლიის ისტორია, ანტიკური, შუა საუკუნეებისა და თანამედროვე ინტელექტუალური ისტორია.
2014 - აღმოსავლეთმცოდნეობის დოქტორი, ოქსფორდის უნივერსიტეტი
2009 - მედიევისტიკის მაგისტრი, რელიგიათმცოდნეობის სპეციალობით, ცენტრალური ევროპული უნივერსიტეტი
2007 - ფილოლოგიის ბაკალავრი, კლასიკური ფილოლოგიის სპეციალობით, ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი
ქართული აზრის ისტორია (B)
იდეების ისტორია 1 (B)
იდეების ისტორია 2 (B)
იდეების ისტორია 3 (B)
იდეების ისტორია 4 (B)
Libri Magni 9 (B)
Aleksidze, N. (2023). Martyrs, Hunters and Kings: Political Theology of Saints’ Relics in Late Antique Caucasia, in R. Wiśniewski, R. van Dam & B. Ward-Perkins (eds.) Interacting with Saints in the Late Antique and Medieval Worlds (Turnhout: Brepols).
Aleksidze, N. (2023). Never Have our Ears Heard the Bane of Heresy: Rewriting Histories in Medieval Caucasia’, in Rewriting Histories, edited by E. Winkler (Submitted to Brepols Publishing).
Aleksidze, N. (2023). The Cult of Saints and Body Politic: Sanctity, Gender and Politics in Medieval and Modern Caucasia (Edinburgh: Edinburgh University Press)
Aleksidze, N. (2021). Strangers in a Strange Land: Alienation, Authority, and Powerlessness in Georgian Hagiography (10th –11th c.), in G. Dabiri (ed.) Narrating Power and Authority in Late Antique and Medieval Hagiographies from East to West (Turnhout: Brepols), pp. 133-152.
Aleksidze, N. (2021). ‘The Past, the Present and the Time In-Between: Some thoughts on Early Medieval historical Thinking in Caucasia’, in H. Amirav, C. Hoogerwerf, I. Perczel (eds.) Christian Historiography between Empires, 4th-8th cc. (Leuven: Peeters), pp. 1-20.
Aleksidze, N. (2021). "Translations I: From Other Languages into Greek: Georgian", in S. Pappaioannou (ed.) Oxford Companion to Byzantine Literature (Oxford: Oxford University Press), pp.
Aleksidze, N. (2021). "Translations II: Greek Texts into other Languages: Georgian", in Oxford Handbook of Byzantine Literature, ed. Stratis Pappaioannou (Oxford: Oxford University Press), pp. 620-641.
Aleksidze, N. (2021). "VI. Petritsoni Monastery", in Medieval Georgian Literary Culture and Book Production in the Christian Middle East and Byzantium, ed. Thamar Otkhmezuri (Münster: aschendorff), 419-428.
Aleksidze, N. (2020). The Disputed Saints of Early Medieval Caucasia, in V. Déroche V., B. Ward-Perkins B., R. Wisniewski (eds.) Culte des saints et littérature hagiographique (Leuven: Peeters), pp. 77-94.
Aleksidze, N. (2020). Old Saints and New Anxieties: Sainthood and Nationhood in Modern Georgia, in H. Jan (ed.) Identities and Representations in Georgia from the 19th Century to the Present (Berlin: De Guyter), pp. 117-135.
Aleksidze, N. (2018). Georgia: A Cultural Journey through the Wardrop Collection (Oxford: Bodleian Library Publication).
Aleksidze, N. (2018). The Narrative of the Caucasian Schism: Memory and Forgetting in Caucasia (Leuven: Peeters).
Aleksidze, N. (2018). "Caucasia: Albania, Armenia and Georgia," in J. Lössl and N. Becker-Brian (eds.) A Companion to Religion in Late Antiquity, (Oxford: Blackwell), pp. 135-156.
Aleksidze, N. (2016). A Nation among other Nations: A Political Theology of the Conversion of Georgia’, in Quis est qui ligno pugnat? Missionaries and Evangelisation in Late Antique and Medieval Europe, ed. E. Piaza (Verona: Alteritas), pp. 227-244.
Aleksidze, N. (2016). The Murder at Mt Kangar, the Oral Narratives of the Caucasian Schism’, in Tradition and Transformation: Dissent and Consent in the Mediterranean, ed. M. Mitrea, (Köln: Solivagus), pp. 130-149.
Aleksidze, N. (2016). Let us not obstruct the possible: Dialoguing in Medieval Georgia, in Dialogues and Debates from late Antiquity to Late Byzantium, ed. A. Cameron and N. Gaul, 167-184. Routledge.